mandag 25. mars 2013

Strikkekjole


Endelig ferdig med en kjole til husets sist ankomne som jammen har rukket å bli over ett år. Hun har ikke helt dagen i dag og da går jo den vanlige tankerekka gjennom hodet mitt - holder hun på å bli syk? Bare dårlig humør? Tennene? Sikkert tennene...

En ny kjole ser ikke akkurat ut til å bedre humøret, men jeg synes nå i alle fall det er gøy å bli ferdig. Kjolen er strikket litt sånn fritt etter diverse mønstre. Hver farge er strikket tre omganger - en rett, en vrang og en rett igjen. Kantene nede, i halsen og armene er strikket med tre omganger vrang. Raglanfellingen er gjort slik: To rett sammen, to rett sammen, et kast, en rett, (midtmerke ved felling), en rett, et kast, to rett sammen og to rett sammen. Myk og god kjole strikket med Pickles extra fine merino.


10 kommentarer:

  1. Det var en veldig fin liten kjole! Jeg har ikke vært innom her før, men marmelade var et deilig bloggnavn! Solfylt ... :)

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole! Veldig fint med striper:)

    SvarSlett
  3. Så søøøød! :9 Blir ho fin i ;)

    SvarSlett
  4. Superfin! Og så mye annet fint du har laget siden sist jeg var innom også. Gøy å se :) Håper du får masser av stid fremover, for jeg vil gjerne se enda mer! Og tennene ja, jeg også lander alltid på at det sikkert er tennene.. ;)

    SvarSlett
  5. En nydelig kjole, veldig fine farger!

    SvarSlett
  6. Kjempefin! Og takk for "oppskrift"! Denne fikk jeg også lyst til å strikke:)

    SvarSlett
  7. Så søt og sommerlig kjole <3

    SvarSlett