lørdag 19. januar 2013

Søskenklær

 
Det har vært stille her på bloggen ei stund. Liten tid til sying og syrom har vært synonymt med rotekaosrom. Men nytt år gir nye muligheter! Mannen er i pappaperm og jeg jobber litt som lærervikar og har diverse prosjekter her hjemme. Blant annet har kontoret blitt ryddet og symaskinene gravd fram igjen! Hurra!
 
I går skulle jeg egentlig bare på Stoff og stil for å kjøpe noe ribb så jeg kunne få brukt opp diverse andre stoffer. Det var da jeg fikk øye på det fine rådyrstoffet og måtte bare ha en meter. Så mens gullrekka gikk sin gang i går kveld lå jeg på gulvet foran TVen og klippa og styrte og i de små timer ble bitene sydd sammen.
 
Som ribb/kanter brukte jeg samme stoffet med baksida ut. Synes det ble en fin kontrast. Mønsteret er jo ikke akkurat less is more. En meter stoff holdt til en genser i str. 3/4 år og ei selebuksa i str. ca ett år.
 
God syhelg! :)
 
 

4 kommentarer:

  1. Så fint! Kjempe flott- trur eg må ein tur på stoff og stil eg og. Takk for inspirasjon:)

    SvarSlett
  2. Artig at du er tilbake! Kjempefine plagg!

    SvarSlett
  3. Kjempefine søskenplagg! Det er moro med klær som matcher:)

    SvarSlett
  4. åh, kjempe tøffe kler! Du e god! Savne deg! Lenge si sist!

    SvarSlett