torsdag 24. februar 2011

Vi feirer Estland!

Estlands nasjonaldag går mot slutten. Estlenderne er nok trøtte etter en fantastisk dag med tog og flagg og is og brus og skyting med luftgevær. For ikke å snakke om sekkehopping og potet på skje. Akkurat nå har de kanskje kastet av seg nasjonaldrakten (den gode følelsen!) og videre kastet seg ned i sofaen og til og med kastet seg over en pose chips. Eller kanskje feierer Estland nasjonaldagen på en helt annen måte? Hva vet vel jeg. Men ett vet jeg, og det er at Estlands hovedstad heter Tallinn. Jeg vet også at Estland ligger en båttur over Finskebukta sør for Finland og at Estland er republikk. De ble uavhengige fra Russland 2.februar 1920 så det er nok muligens dette de har feiret i dag, men her har jeg tolket litt fritt. Uansett: Gratulerer med dagen, Estland!

Når sant skal sies, er det litt ironisk at jeg holder på med dette nasjonaldagprosjektet. Jeg er nemlig elendig til å huske bursdager. Det toppet seg på selve åpningsdagen med Chin-folket. Da hadde nemlig ei veldig god venninne av meg bursdag. Vi snakker indre krets. Jeg skrev melding til henne om noe helt annet enn bursdag + publiserte "Gratulerer med dagen, Chin-folket" på bloggen. Men jeg glemte gode Audi! Pju. Føles som en lettelse å ha bekjent dette i all offentlighet. Audi, tenkte å lage ei rød spesialpakke til deg, men du kan forresten velge deg to favorittfarger fra Olalaene så skal du få de som en bonusbursdagsgave. Kan jo komme godt med etter hvert!

Veldig gøy med alle som vil være med på utlodning! Glemte helt å skrive trekningsdato, men den blir lørdag 5.mars! Bli med, bli med!

3 kommentarer:

  1. Åh... EG og har glømt Audi. Herved kjem ein offentleg beklagelse (orsak høyrest så teit ut). "Slutten av februar" he visst vore et veldig variabelt begreb i d sista.

    Eg he forresten vore i Tallinn då eg var liten. Fine store kyrkjer med runde kuplar på toppen er det eg huskar!

    SvarSlett
  2. Hei Marit!
    Så fresht og fint du presenterer tørkleene dine :-) Ha en god helg du også!

    SvarSlett